Like onze Facebook pagina en blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes / blogs

Snelle makkelijke pasta met tonijn en feta voordat je naar de sportschool gaat

Zin om naar de sportschool te gaan, maar niet veel tijd om te koken? Daar heeft iedereen last van die een drukke baan heeft en graag fit wil zijn. Al weet jij ook hoe belangrijk het is goed te eten als je goed wilt presteren tijdens het sporten. Met een lege maag gaan crossfitten kan funest zijn. Met een goede maaltijd in je maag kun je langer doorgaan en heb je veel meer energie om echt je best te doen zodat jij ’s avonds lekker moe in bed ligt. Met dit recept van de HelloFresh recepten matchmaker ligt er snel iets lekkers op je bord, waarmee je de hele avond goed vooruit kunt. Goede calorieën, eiwitten en vetten betekent dat dus. Daarnaast wil je met een makkelijk pastaatje natuurlijk ook weinig afwas (het vervelendste gedeelte van koken!), en daarvoor is dit recept ideaal. Alleen een pan en een schaaltje heb je nodig. Lekker snel gekookt en afgeruimd dus. Ga snel aan de slag met deze snelle pasta!

Ingrediënten

– 300 gram fusili

– 320 gram tonijn in olijfolie (2 blikjes van 160 gram)

– 3 eetlepels zure room of mayonaise

– 120 gram groene olijven (potje van 240 gram)

– 2 eetlepels kappertjes

– half pakje fetakaas

– verse basilicum (naar smaak)

– zout en peper

Benodigdheden

– pan

– schaaltje

Zo maak je het:

Stap 1: Zet een pan met kokend water op en voeg er een snufje zout aan toe. Met een scheutje olie zal de pasta minder snel overkoken en aan elkaar plakken na het afgieten. Doe een deksel op de pan zodat het water sneller kookt.

Stap 2: Zodra het water kookt voeg je de pasta toe. Roer wel even voor je de deksel weer op de pan doet, anders plakt de pasta zo aan de bodem. Dus nu de deksel weer op de pan en zet het vuur maar iets lager. Je wilt niet dat je hele fornuis vies is van overgekookt water.

Stap 3: Pak de blikjes tonijn erbij en giet de olie af (kun je bewaren om later iets in te bakken, lekker met tonijn smaak!) en doe de vis in het schaaltje. Prak even klein met een vork. Voeg nu de zure room of mayonaise toe en roer tot het goed gemengd is. Doe dan de olijven, kappertjes en gesneden feta kaas erbij en nogmaals roeren. En vergeet het peper en zout niet! Wel eerst even proeven voor je het zout toevoegt, want de tonijn kan van zichzelf al erg zout zijn.

Stap 4: giet de pasta af, doe terug in de pan en voeg het tonijn mengsel toe. Maak af met wat gesneden basilicum. Smullen maar met deze pasta van recepten matchmaker, en veel plezier in de sportschool!

share
0