Like onze Facebook pagina en blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes / blogs

Dit is waarom jij een abonnement moet nemen op Voetbal International

Posted on

Er zijn nog steeds mensen die denken dat het een kwestie van tijd is voordat er geen magazine inde kiosk ligt en alle bladen digitaal gelezen worden. Als er iets is dat we de afgelopen jaren gezien hebben dat dat totaal niet zo is en dat er altijd vraag zal blijven naar fysieke bladen, zoals het Voetbal International tijdschrift. Vooral het feit dat een blad als VI periodiek uit komt lijkt een sterk verkooppunt.

Natuurlijk kun je veel artikelen van Voetbal International ook online lezen. En het overige voetbal nieuws kun je ook wel via Google vinden, maar het feit dat er elke week een nieuwe uitgave op je deurmat wordt geleverd, blijkt nog steeds sterker dan de gratis informatie die je online kunt vinden.

Website verlengde van magzine, niet andersom

Uiteraard wordt de website van VI ook nog veel gelezen, maar we zien dat veel mensen dit duidelijk als het verlengde van het magazine zien en niet als een op zichzalf staand medium. Het is geen vervanger geworden voor het wekelijkse magazine en een van de punten is dat de meeste trouwe lezers nog steeds liever een magazine in hun handen hebben dan dat ze achter een scherm zitten.

Veel tijdschriften worstelen met de vraag hoe je het goede van het periodieke tijdschrift behoudt en tegelijk recht doet aan de veranderende mediavoorkeuren en nieuwe, technische mogelijkheden. Bij Voetbal International lijkt dit veel mider het geval en blijken veel mensen nog steeds behoefte te hebben aan een magazine in hun handen. 

Voetbal International en zijn lezers

Het is daarom dat Voetbal International een sterke band heeft met zijn lezers en abonnees. Sommigen vertellen zelfs met trots dat ze ‘lid’ zijn, waardoor ze zich duidelijk bij de groep voelen horen. Het zit diep in de mens om dat te willen en daarom verbinden we ons via genootschappen, verenigingen én dus tijdschriften zoals VI. Deze engagement wordt bevestigd door het ritueel. Het cryptogram uit de zaterdagkrant dat vaak in overleg wordt opgelost, het bord op schoot bij Studio Sport; het zijn allemaal rituelen die de kracht van bij een groep horen illustreren. In wat voor vorm dat ook heeft.

Door de digitalisering halen journalisten en webdevelopers, maar ook fotografen, filmers, programmamakers en andere mediaprofessionals, hun inspiratie steeds meer uit dezelfde vijver.  De uitgevers van magazines als VI hebben echter een behoorlijke kennis van bladritme, redactieformules, tekst-beeldverhouding en andere ingrediënten waarmee je een doelgroep kunt bereiken en binden. Het medium mag veranderen, de wetten van engagement doen dat niet.

0