Like onze Facebook pagina en blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes / blogs

De nieuwe en alweer achtste generatie Porsche 911: moderner, forser en vooral duurder

Posted on

De 911 blijft trouw aan de 911!

Daar is hij dan, de nieuwe Porsche 911 (intern: model 992). Uiteraard bleven de Duitse designers trouw aan de karakteristieke look van de 911 maar dan in een moderner, breder en voortaan aluminium koetswerk. Achteraan werd de achtste generatie Porsche 911 voorzien van een lichtbalk die de achterlichten met elkaar verbindt. De lage nummerplaathouder en forsere uitlaatpijpen zorgen samen met de geïntegreerde spoiler voor een stoerdere, “lagere” uitstraling. Bredere wielkasten overkappen de wielen met – voor het eerst bij de 911 – verschillende diameter: vooraan 20-duimswielen en achteraan de 21-duimswielen. Aan de zijkant vallen de “kieuwen” op naast de verzonken deurgrepen die automatisch naar buiten klappen en voor een snelle, gladde en – zoals voorheen – ranke look zorgen. Uiteraard met vooraan de herkenbare ronde led-koplampen en twee strakke lijnen over de motorkap waarmee deze achtste generatie Porsche 911 teruggrijpt naar de eerste generatie 911.

Een nieuw interieur en krachtigere, snellere motoren

De nieuwe 911 kreeg een modern interieur met een obligate 911- uitstraling. Hiervoor zorgt onder andere de centrale analoge toerenteller omgeven door strakke, digitale, verzonken instrumenten, twee frameloze displays en een groter beeldscherm met daaronder vijf bedieningstoetsen. Met enkele vingertoetsen knalt de geoptimaliseerde 3- liter zescilinder boxermotor, voorzien van twee turbo’s, 450 pk uit zijn strakke lijf, brullend de 300km/u voorbij. De coupé snelt richting 100km/u in 3,7s terwijl de vier wiel aangedreven variant er 3,6s over doet. Het optionele ‘Sport Chrono Pakket’ zorgt ervoor dat je nog 0,2s sneller bij de bakker bent.

achtste generatie Porsche 911

Klimaatvriendelijk, regenproof maar ook budgetvriendelijk?

Voor Porsche- rijders met klimatologische gewetensbezwaren bedachten de Duitse ingenieurs de ‘Porsche Impact’. Deze emissiecalculator berekent de CO2- uitstoot en meteen ook de financiële bijdrage die je zou kunnen leveren ter compensatie voor je ecologische voetafdruk. Als alternatief zou je ook af en toe naar je bakker kunnen lopen. Nuttiger is de “Wet- modus” van de nieuwe Porsche 911 die inbegrepen is in het Sport Chrono Pakket. Bij de detectie van een nat wegdek wordt de bestuurder gewaarschuwd waarop die met één druk op een knop de wagen een veiligere koers kan aanmeten. Verder is er optioneel een “night vision assist” met warmtebeeld camera, een remhulpsysteem en nog veel meer fraais. Bij een 911 hoort ten slotte ook een Porsche prijs. Reken maar op ruim 150.000 EUR voor een basisversie!



0